2012. április 4., szerda

Bemutatkozás

.
Budapesten születtem 1957 December 20.-án. A Közgazdasági Egyetem külkereskedelmi szakán szereztem diplomát. Beszélek Angolul és Oroszul. Az egyetemi tanulmányok befejezése után úgy döntöttem, hogy a sakkal foglalkozom a továbbiakban.

Hogy hogyan kezdődött? (Elkötelezettségem a sakk iránt)... Gyakran lejártam a Vörös Meteor Sakk Klubba, úgy 14 éves lehettem. Hamarosan Klubtag lettem.



Akkoriban a Vörös Meteor csapatában játszottak Szabó László, Adorján András, Forintos Győző, Bilek István Nagymesterek. Néhány évvel később a klub egyesült az MTK-val, így létrejött az MTK-VM. A klub így erősödött Portisch Lajos Nagymester-el. Ez nagy hatással volt az én játékomra is.

Kedvenc sakkönyveim: az Informator sorozat, de az orosz sakk folyóiratokat is nagy keddvel tanulmányoztam.

Később egyes játszmáim és elemzéseim szintén megjelentek az Informátorban. Az eddigi kiadványokban (1-102) összesen 26 játszmám jelent meg.

A Nemzetközi mesteri címet 1984-ben szereztem meg. A legmagasabb ELO pontszámom 2410 volt (1992-ben). A legjobb egyéni eredményem talán az 1987-es Berliner Sommer Openen elért 2.-8. helyezésem - megelőzve sok nagymestert.

A legerősebb ellenfél akit sikerült legyőznöm: Polgár Judit volt 1989-ben (már akkor 2555 ELO ponttal vezette a női világranglistát). Egy alkalommal játszottam a fiatal Magnus Carlsen ellen is és sötéttel nyertem ellene (egy IM versenyen, Norvégiában 2001-ben)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése